Pàgines


2010-09-17

"El Gen Egoista"

The Selfish Gene de Richard Dawkins. És el llibre que estic llegint ara. És assaig, de divulgació científica. Va ser publicat al 1976 i va representar un pas endavant després de la teoria de l'evolució de Darwin. Revolucionari. També se centra en la teoria de l'evolució, però en aquest cas des de la perspectiva dels gens... La veritat és que està escrit en un llenguatge entenedor i amb molts exemples, així que si t'interessa el tema es fa molt amè. Jo l'estic trobant molt interessant, et fa pensar en el com i el per què dels canvis i l'evolució en els éssers vius i en com funcionem per dins... i dóna per filosofar tot el que vulguis i més...

4 comentaris:

  1. Pinta molt interessant... Me'l podràs deixar quan te'l acabis tu... Després ja filosofarem!

    ¿de moment ja se m'ha plantejat la pregunta de quin és el límit de la teoria de Darwin?

    nivell molecular?
    nivell atòmic?
    nivell elèctronic?...

    és a dir, pot ser que els electrons entre ells siguin "diferents" i que hi hagi uns que s'adaptin millor que altres a les condicions del medi...

    Buff ja m'estic paranoiant...

    ResponElimina
  2. Això m'ha recordat un llibre que hem vaig llegir fa temps i em va agradar molt. Es tracta de "El apoyo mutuo" de Kropotkin, un anarquista rus que fa una crítica al darwinisme social que va derivar de la teoria de l'evolució de Darwin, i que aplica la supervivència dels més forts en la societat. Kropotkin contraposa el recolzament i la vida en comú com a element de progrés. Cal recordar que Darwin mai va ser un darwinista social.
    Us recomano el llibre.

    ResponElimina
  3. I jo que llegeixo la saga Cancion de Hielo y Fuego... I lo enganxat que estic!

    Algun text científic tambe m'agrada, pero dels que 'concreten' mes. Un dia penjaré textos de David Jou, cientific, poeta i professor a la UAB.

    ResponElimina
  4. fingolfin, sóc una fan d'en david jou... tinc el "joc d'ombres" i m'encantaaaaa!

    ResponElimina